Thursday, June 2, 2011

BULAN 4 DAN 5 YANG PENUH DUGAAN

      Setelah sekian lama baru saya berkesempatan mencoret sesuatu di blog ini...sepanjang bulan 4 sangat sibuk ngan program kat sekolah tiap-tiap minggu ader jer program besar2...Alhamdulillah semua program berjalan lancar dan time tulah ma tiba2 jatuh sakit..Saya time tu memag dlam dilema antara tugas dan ibubapa..hanya airmata yg mampu menjawab segalanya dan airmata sahaja yg mampu melepaskan tekannan..Alhamdullillah saya dikurniakan seorg suami yg amat memahami ...yang sentiasa bagi semangat dan nasihat agar saya tabah mengharungi segalanya...dugaan datang lagi kaki ibu kaki ma akan dipotong akibat kencing manis..Hanya Allah yang tahu betapa sedihnya perasaan kami sekeluarga...saya terpaksa mengambil cuti untuk jaga ma..saat itu saya sangat terasa rindu akan masakan ma, layanan ma, tiap kali balik kg...tapi tu semua dulu, sekrg semua adik2 terpaksa berdikari, abah ibarat patah kaki sebelah, semua nya dipendam..bagi meringankan bebanan ma....
       Alhamdullilah ma semakin sihat cuma minggu depan akan masuk wad lagi untuk tampal bahagian kakinya....dua minggu lepas sebaik balik dari sekolah , saya tergamam melihat pintu pagar dan pintu terbuka ,terus saya telefon suami, dalam hati dah rasa tak sedap hati, rupanya rumah kami diceroboh..Dugaan yang Allah berikan mendekatkan diri kami kepadanya dan diharapkan ada sinar kebahagiaan kepada kami dan ader hikmahnya...time tu memg terasa ingin dekat ngan keluarga, perlukan semangat dan dorongan mereka...biasalah hidup diperantauan..hanya kami berdua, apa2 masalah kami terpaksa settlekan bersama...
     Diharapkan ader sinar dan rahmatmu untuk kami sekeluarga ya Allah....amin

2 comments:

  1. masyaAllah betul ko kak he?ma kne potong ibu jari kaki ko?potong kaki?pah guano leni?kak he mcm mana boleh kne ceroboh?jiran xbgtau ko?dio potong grill ke?

    ReplyDelete
  2. ibu jari jer..alhamdulillah ma makin sihat skrg..pasal rumah tu masa tu br pindah, x ramai jiran lagi,..diorg pun x perasan kot

    ReplyDelete