Tuesday, July 31, 2012

Redha Dengn Apa yang Berlaku...

    Hari ni hari ke-11 kita berpuasa.dh lama rasa tak menulis kat blog ni....rasa sekejap jer...hari ni gak genap 26 hari abah pergi meninggalkan kami semua..rasa puasa tahun ni suram tanpa ketiadaan arwah..nak sambut raya pun rasa ada benda tak lengkap...tapi apa yang berlaku aku redha dan berharap ada hikmah disebaliknya....Semalam sepanjang hari aku terkenangkan kenangan bersama arwah..rasa baru semalam aku bermanja dengannya..dia hantar aku g sekolah pastu hantar aku g asrama , antar g matrik, antar g universiti pastu antar ke umah mertua...semuanya abah dapat hantar...tapi tanggal 4 Julai 2012 aku pula menghantar arwah abah di sana..semoga arwah tenang di sana....
    Mengimbas kembali saat-saat kehilangan abah...14 Jun 2012 pukul 10 lebih abah dimasukkan ke CCU...pukul 5.30 pagi aku cal umah tanya keadaan abah..hati rasa tak tenang terasa nak balik..jadi pagi tu kami bergegas balik..sampai je terus g CCU..tengok abah boleh bangun rasa lega cket . start hari tu kami sekeluarga bagai berkampung disana..tgk abah makin ok cuma kurang selera makan jer...Pastu petang ahad kami pulang ke kuantan tapi berat hati gak nak balik
    20 Jun 2012 pukul 10 pagi masa tu aku br je abis clas br balik maka..adik kat umah cal cakap abah kena operation..terkejut rasanya sb semalam dia ok jer..rupanya abah pengsan tiba-tiba...kami bergegas pulang lagi ..sampai HUSM pukul 6.00 petang rasa cam nak berlari jer supaya cepat sampai, perasaan tak payah cakaplah bila diorg cal abah tgh tenat..hanya gengaman tangan suamiku dapat menenangkan hati yg tengah berkecamuk...masuk je CCU terus air mata mengalir melihat keadaan abah yg sungguh terseksa, dengan wayar penuh badan....bacaan yasin tidak henti2 berkumandang dalam bilik kecil tu..sayu tgk abah dalam keadaan camtu..5 hari aku cuti nak jaga abah.nak tak nak hari ahad tu kami terpaksa balik..time tu rasa nak belah je badan satu tinggal kat sini satu lagi g kuantan..sabtu depan balik lagi....sabar rayhan...tu je aku mampu ucapkan...
    Pukul 4.00 pagi aku dapat panggilan telefon abah telah pergi buat selamany..rasa cam mimpi je...Rupanya Allah pinjamkan abah seketika sahaja untuk kami bermanja...hanya linangan airmata dapat meyatakan perasaan yg aku rasa..tak tahulah sedih tak payah cakaplah tapi apa yg penting aku kena redha dengan apa yg berlaku..Dalam masa sama aku bersyukur sb sempat bermanja dengan arwah, dan arwah sempat merasa gaji pertamaku dan sempat datang ke rumahku di Kuantan..
    Rasa cam tak percaya tahun lepas ramadhan terakhir bagi arwah..kita entah bilalah..jd di kesempatan ni kita sama-samalah beramal ibadah dan bersyukur dengan nikmat Allah..nanti kita sambung lain kali plak..Selamat Berpuasa dan selamat beramal...
     
 

No comments:

Post a Comment