Wednesday, December 4, 2013

Banjir Dasyat di Kuantan

Ai guys..rajin plak aku dok menulis kt blog ni..time ct nilah bnyk masa trluang cket...hari selasa br tanggl 3.12.13kuantan dikejutkn ngan banjir yg aku rasa sngt dasyat..tak sangka trk cmni..sejak isnin lagi hjn x berenti tp mlm tu memg hjn lebat.bngun pagi esk tgk air dh penuh kt taman dpn umah..tp aku pk biasalah memg tiap2 thn cmni bila hjn lebat longkang x sempat nk alir air jd bg aku fenomena biasalah... Tp bila smpi ke tghr hjn masih lebat dan non stop hati mula gusar..tgk longkang dh melimpah..berwasup ngan member sek yg air dh naik..dan info dr semasa ke semasa dapt dr diorg...tghr en.suami dpt cuti blk awal sb jln pekan kuantan hampir ditutup..rupanya trk gaklh bnjir..menjelang mlm dengar citer membr2 sg. Isap ramai kena pindah..keciannya diorf ngan anak kecik lg.. Mlm tu memg dok pk pasal diorg...esknya dpt info sg isap nmpk bumbung je...tmpg simpati buat mereka.. terpaksa pk nk survive kt pusat pemindan pk umah yg tnggelam lf pk brg2 yg rosak..aduh!!!besar betul dugaan mereka..aku doakn mereka tabah mnghadapi ujian Allah...aminnn..smpi hari ni air x surut2 lg stil bertakung..camnerlah diorg nk tanya lebih2 x smpi hati..faham sangat kesediahan yg menimpa...

No comments:

Post a Comment